PEMRA imposes Rs.1 million fine on Channel-92 for wrongly accusing Zulfi Bukhari

The complaint by the Special Assistant was simple and clear which stated that Dr. Danish anchored a show on Channel-92, which was baseless and factually incorrect.

PEMRA

Anchor Dr. Danish and his media house M/s Galaxy Broadcasting Network  (Pvt)/Channel-92 has lost the case in PEMRA for showing misleading reports and false accusations.

The Special Assistant to the Prime Minister on Overseas Pakistanis and Human Resource Development, Syed Zulfiqar Abbas Bukhari, filed a complaint against the media house for allegedly airing a disputed program ‘Jawab Chahiye’ on the 18th of October 2019.

Show content

The complaint by the Special Assistant was simple and clear which stated that Dr. Danish anchored a show on Channel-92, which was baseless and factually incorrect.

In the show, Dr. Danish showed fabricated documents regarding the offshore company of Bukhari named ‘Martin Kemp Design’.

After the allegation on Bukhari was proved as false, PEMRA imposed a fine of Rs.1 million upon M/s Galaxy Broadcasting Network (Pvt)/Channel-92.

PEMRA

PEMRA

The Special Assistant shared this news on his Twitter account by saying, “D-grade anchor Dr. Danish & his media house with little credibility EXPOSED for baseless lies & false accusations. They lost the case at PEMRA showing pathetic misreporting & agenda of maligning. That is what all that screaming onscreen has come to. Waiting for a loud apology now!”

Response from Dr. Danish

 


What are your views on this? Share in the comments bar below.


 


Featured Content⭐

>